Avans Nieuwsbrieven

ICT in Onderwijs bij AVD

28 juni 2016

De Academie voor Deeltijd timmert hard aan de weg als het gaat om de inzet van ICT in het onderwijs. Daarbij is aandacht voor zowel het verbeteren van de bestaande situatie als innovatie.

De academie streeft naar een kwantitatief en kwalitatief betere inzet van Blackboard. Dit wil ze bereiken door het uitwerken van processen en procedures, scholing aan docenten en studenten en overschakeling naar de nieuwe, lege Blackboard-omgeving.

Innovatie vindt plaats vanuit het Netwerk Online Leren. AVD neemt deel aan de landelijke pilot Flexibilisering van het deeltijdonderwijs en ziet online leren als een belangrijk middel op weg naar een andere, meer flexibele onderwijsopzet.

Het projectplan van het Netwerk Online Leren is recent goedgekeurd.

Parallel aan het Netwerk Online Leren is AVD gestart met de voorbereidingen van een pilot Remindo, het nieuwe digitale toetssysteem van Avans. Deze pilot zal in blok 2 van het nieuwe schooljaar gaan draaien. Studenten maken formatieve toetsen in Remindo. De verwachting is dat hierna snel opgeschaald kan worden naar het uitvoeren van summatieve toetsen in Remindo.

Voor meer informatie: Marlies Otten, 06-10245208 en m.otten@avans.nl

Laatst bijgewerkt op 28 juni 2016.